april 01, 2009

Intervjuad av P3

P3 hörde av sig och ville intervjua mig i samband med Earth Hour! Självklart ställde jag upp, och det blev ett litet trevligt reportage som finns här. Själv tycker jag att jag kanske lät lite mer norrländsk än i verkligheten, men man är ju inte direkt mediatränad. :) Det var kul att de ville göra ett reportage i alla fall.

En rolig detalj att notera är att i omröstningen på sidan så är det hela 50% som skulle kunna klara sig på bara 100 saker! Jag hoppas det stämmer, men ska i ärlighetens namn säga att man får ett annat perspektiv när man väl provar... Om det är någon som kör igång (eller redan är där), hör av er!

2 kommentarer:

Emy sa...

Åh vad roligt med radioreportaget!

Moa sa...

Hej,
jag går på Journalistprogrammet i Göteborg och vi ska göra ett radioprogram om samlare och i detta så kom vi på att man lite som en "motpol" kunde ha någon som bestämt sig för att bara äga 100 saker (några klasskompisar hade läst om det tidigare :).
Därför så undrar jag om du skulle vilja bli lite intervjuad via telefon eller så? :) I så fall behöver det göras imorgon eller på onsdag, jag hittade ingen mail till dig här (därför så skriver jag en kommentar istället) men om du är intresserad så kan du gärna maila mig på guljeans@hotmail.com

MVH
Moa Andersson