maj 01, 2009

Första räkningen efter flytten

Sista april fick ett ganska tvärt slut, jag fick huvudvärk och lade mig tidigt, vilket hade varit trist om det verkligen vore "sista" april, men det kommer nog några till. :)

Tack vare det kunde jag i alla fall vakna tidigt och ta tag i listan på alla saker som jag har tagit fram efter flytten. Här är den nu, i skrivande stund nere på smått fantastiska 81 saker. Ingen tvekan om att den kommer att växa dock. Mer kläder och köksprylar kommer att dyka upp.

De mindre sakerna stör mig inte så mycket, jag har inget direkt onödigt längre, det är mest de stora klumpiga sakerna (möbler alltså) som är en liten mental börda. Men så länge de fyller en funktion får de finnas kvar. Det handlar mest om prioriteringar egentligen, huvudsaken man inte är så fäst vid sina saker att man bryter ihop om de skulle försvinna.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har precis ögnat igenom din blogg och inser att det är precis detta jag strävar efter också! Mindre prylar och mer frihet. Min rensning är inte så omfattande som din, men jag måste säga att jag fick upp ögonen när jag en dag räknade till 34 par strumpor här hemma... //Tiana

Robert sa...

Kanske ska ge ett bidrag till det här projektet också.
Sax är helt onödigt, jag använder aldrig sax, likaså Vaskrensare. Varför 2 muggar och skedar, använder du dom samtidigt? Tandborstmug går bort, du kan använda en vanlig mug om du vill ha en mug. Termonemeter.. du kan kolla på nätet eller öppna ett fönster, jag har ingen termometer. Hur kan du fortfarande ha så mycket saker som jag aldrig använder?
/ Wemm

Robert sa...

Glömde en sak, släng dushskrapan, använd en fönsterskrapa som du sätter in i städkitet. =)
Du får inte en sak mindre men det verkar ok enligt reglerna.
/ Wemm

Andreas sa...

Tjena Robz, använder du aldrig sax? Det gör jag lite nu och då. 2 muggar och skedar ifall jag skulle få en gäst någon gång... Kanske du kan få nytta av det framöver? Duschskrapan knäcker extra som fönsterskrapa, jag tror det är samma faktiskt.

Anonym sa...

Ja! kämpa kämpa kämpa mot materialmonstret.

Nattfjäril sa...

Hej Andreas!
Vad roligt att hitta din blogg. :) Intressant tanke det där med att bara äga 100 saker, kunde inte riktigt släppa den när jag läst och funderat över det lite. Så jag har råkat skriva lite i min blogg, och länkat hit. Tänkte ifall du vill veta ;)

Ha det gott! /Inece