september 29, 2008

20 sekunder!

Jag sålde mina schackböcker på blocket till en kille som hade lite intressanta åsikter om det här projektet och materialism i allmänhet. Han ställde den här frågan:

"Vad skulle du ta med dig om du var tvungen att lämna dit hem NU (20 sekunder), utan att veta om du kommer tillbaka eller inte?"

Klart intressant! Då snackar vi högst 10 saker istället för 100. Jag ska fundera på svaret, kanske blir det en survival-väska som alltid är packad och redo för snabb exit! Lägger in en bild på en förebild inom detta område. ;)

1 kommentar:

Mr. Yang sa...

Ja, det var helt klart intressant! Känns dock som när det brann hos grannen och polisen sa att de utrymde. jag skulle tippa på att ta en ikea-kasse, fylla den med kläderna, ta datorn, telefonen och allt som fanns i hallen. Jag har redan gjort en rescue-bag ;)