september 23, 2008

Rensa är bara första steget...

...man måste ju få bort sakerna på något sätt också! Igår fick jag en liten tung känsla faktiskt, när jag såg alla saker som jag dragit fram och tänkte att jag vill inte ha de här prylarna liggandes en minut längre än nödvändigt. Men eftersom det inte kommer på fråga att slänga allt på soptippen så kan det ju ta ett litet tag innan någon vill ha eller köpa alla saker.

Men det har ordnat sig bra faktiskt! Igår och idag har en kompis hämtat en del köksprylar och de kläder som jag sorterade bort, och idag skänkte jag resten av köksprylarna till second hand. Dessutom fick jag mina schackböcker sålda på blocket, och imorgon förhoppningsvis DVD-spelaren också. Teknikprylarna kommer härnäst, ska strax skriva om dem...

Kanske framstår det som lite konstigt att jag "dematerialiserar" genom att sälja och ge bort saker, och därmed öka på andras ägodelar. På sätt och vis är det väl så, men sakerna finns ju redan, och kan jag sätta sakerna i omlopp lite längre istället för att kassera allt så är det väl ok? Dessutom vill jag inte hindra någons fria vilja, så den som vill äga saker får gärna göra det. Kanske gör jag någon glad när de får mina saker? Det kan bli ganska filosofiskt, så jag får väl elaborera lite mer om detta ämne senare.

Inga kommentarer: