september 21, 2008

Köket rensat första rundan!

Nästa kategori fick bli köket! Här tänkte jag att till skillnad från de svåra böckerna så borde jag kunna röja totalt. Det gick väl hyfsat, men alla småsaker gör ändå att antalet blir ganska högt. Så här blev resultatet efter första rundan:
41 saker. Jag inser nu att ska man komma under 100 så är det multi-purpose som gäller. Varenda liten sak måste ha en viktig och helst flerfaldig uppgift. Därför har jag bland annat gått över till ätpinnar istället för kniv och gaffel - där försvann 2 saker! Känns lite mer sofistikerat att äta med pinnar också måste jag säga! :)

Det här var första rundan som sagt, bara för att komma i närheten av det preliminära 35 saker. Men vad försvann då? Lo and behold:

En snabb uppskattning blev att på det här bordet står ca 140 saker! Hur ska jag bli av med allt? Finns det någon nybliven student i Övik med omnejd som vill ha ett komplett kök till vrakpris?

Lite övriga saker...
  • Riskokare
  • Mikro (ska bort senare!)
  • Vattenkokare
  • Två handdukar
...gör att slutsumman hamnar på 46 saker i köket. Det är fortfarande 31 för mycket, hehe!

Inga kommentarer: