september 19, 2008

35 saker/kategori som utgångspunkt?

När jag och Marcus diskuterade för ett tag sedan så funderade vi på om 250 saker vore bra att utgå ifrån, och sedan minimera därifrån. Då kan jag ha 2,5 gånger så mycket saker i varje kategori, vilket blir 37 saker, men pga den tidigare avrundningen uppåt till 7 kategorier sätter jag det till 35.

Det vore en mycket trevlig början, eftersom jag nästan sliter mitt hår över vissa böcker. Fy vad jag känner mig ägd av mina saker. När man inte ens kan bestämma sig om en liten bok ska bort, är det inte något som har gått snett då? Vad är man rädd för?

2 kommentarer:

Mr. Yang sa...

Kanske det här gör det lättare:

Om du kan tänka dig att läsa boken ikväll - SPARA

Om du kan tänka dig att läsa boken denna månad - SLÄNG

Om du har köpt böckerna för mer än en månad sedan men inte läst på grund av "bristande tid" - SLÄNG

Böcker finns också på biblioteket ;)

Andreas sa...

Jag köper aldrig böcker som finns på biblioteket, därför blir det lite svårt ibland. Planen att sammanfatta alla (fakta)böcker på google docs fungerar säkert, men den tar tid!