oktober 05, 2008

13 klädesplagg mindre plus lite annat

Fick lite hjälp igår att rationalisera bort en stor del av garderoben. Några skjortor, byxor och träningskläder försvann, så nu har jag bara 27 innekläder totalt! Teoretiskt sett kan mycket mer försvinna men jag måste ta det i etapper.

Idag fick jag mer hjälp! DVD-spelaren sålde jag till en kompis, strykbrädan är borta, efter tipset att det behövs bara en handduk på bordet istället, eller att hänga in plaggen på toaletten när man har duschat, och låta ångan sköta strykningen. Smarta tips! Sen ska jag sammanfatta några böcker på google docs så man slipper ha dem i bokhyllan.

3 kommentarer:

Mr. Yang sa...

Bra!
Själv har jag börjat rensa köket. Det ÄR riktigt mycket saker - men jag blev av med massor av saker i helgen för en kompis (Super Mario Bros. ;) var förbi och behövde lite. Han fick alla mina sjyssta silverskålar och brödrost etc. Det känns bra att ge till någon som inte har så mycket faktiskt. Har sett hans kök, det finns inte ens köksstolar där!

Andreas sa...

Härligt att du är igång med rensandet igen. :) Men vad säger du, ger du saker till Super Mario, vår minimalistiska förebild? Ett kök utan stolar är ju elite! ;)

Mr. Yang sa...

Haha! Sant! Jag måste tänka om helt klart.

Du - funderar på att flytta till bergen. Ja, seriöst alltså. Det här går inte längre. Jag kan inte vara kvar här och göra detta, det är bättre att flytta från sakerna än att låta sakerna flytta. En hydda i alperna med ändlöst mycket puder och din pärm, tar säkert 6 månader ;)