oktober 18, 2008

Antalet har ökat

*Suck* Det var som jag trodde, när jag gjorde en exakt räkning så ökade totalsumman rejält. Intressant var att den minskade på alla de kategorier jag trodde jag hade mest koll på, men på övrigt-kategorin så blev ökningen oväntat hög. Jag ska lista övrigt-kategorin i detalj:

Tavlor och blommor: 5
Skrivbordsmateriel: 6
Handdukar: 6
Cykelgrejor (inkl cykel): 4
Verktygslådor: 3
Väskor/ryggsäckar: 4
Strykjärn: 1
Sittunderlag: 1
Gitarr: 1
Korgar: 3
Nycklar, plånbok, pass, klocka: 4
TOTALT: 38

...vilket gör att totalsumman hamnar på ett farligt högt 225. Det är bra att rada upp saker så här, nu ser jag hur galet det är att ha 6 st handdukar tex. Men ändå: En diskhandduk, en kökshandduk, två på toaletten (en gästhandduk alltså), två badhanddukar. Vilket dumt ord, handduk. Det är ju bara två av de här som används till händerna.

Tavlor och blommor borde jag kunna göra mig av med, säkert skrivbordssaker också. Ryggsäckar är svårt... en för laptopen, en träningsväska, och en för resor.

Gränsen för bekvämlighet börjar vara nära.

Inga kommentarer: