oktober 15, 2008

Ett förråd står nu tomt

Även om jag lovat mig själv att kasta/skänka bort allt som fanns i förrådet, så var det ändå en mental blockering. Sakerna försvinner inte bara för att man låtsas om det (vilken insikt!), så idag har jag från halv 3 till halv 9 röjt upp bland mina gamla saker. Här är en uppskattning av prylarna som fanns där:

30% - Böcker.
30% - Papper! Hur mycket papper har jag inte samlat på mig under de här åren? Noter, skolmaterial, kvitton, hyresavier, föreläsningsanteckningar... I oändlighet. Utan samvetskval åkte 99% i pappersinsamlingen.
15% - Elektronik. Kablar, joysticks, gamepads.
24% - CD-skivor och VHS.
1% - Övrigt. Minns inte ens vad. Jo, min gamla gitarr och förstärkare.

Allt som var i bra skick skänktes till second hand. Resten åkte tyvärr på soptippen, eller förlåt, jag menar "återvinningsanläggningen". Man får inte glömma eufemismer i dagens samhälle. :)

Imorgon är det mitt andra lilla förråd som ska rensas. Där står allt redan prydligt nedpackat i kartonger, så det blir nog bara en snabb resa till second hand så är det klart. Då äger jag bara de saker jag har i lägeneheten.

Inga kommentarer: