oktober 26, 2008

Fas 2 går äntligen framåt

Det har varit några lugna dagar på prylfronten. Sakerna har i princip legat och samlat damm inne i sovalkoven, för jag har inte använt mycket därifrån. Ändå är räkningen strax över 90. Det är de små detaljerna som gör det alltså. Men i alla fall, igår fick jag en liten tankeställare som körde igång en rejäl utrensning: Jag cyklade hem från brorsan och var plötsligt tvungen att väja för krossat glas som låg mitt på vägen. Det gjorde att jag hamnade på sidan om trottoaren, gled med framdäcket, och ramlade omkull.

Två saker blev ganska jobbiga. Det första var att jag slog hål på ett av mina två par vindbyxor. Det kändes så onödigt, och nu när jag bara har två par byxor så fick jag känna känslan hur viktiga de användbara sakerna har blivit. Nästan för viktiga. Det var en konstig beroendekänsla jag fick.

Den andra saken var att det stod en grupp personer bredvid som inte reagerade ett dugg när jag ramlade. Tack för omtanken, kära medmänniskor! Tillsammans gjorde de här sakerna mig ganska less, så jag åkte hem och packade ner alla mina skjortor, finbyxor och min kostym. Det kändes så fejkat att klä upp sig. Varför ska jag visa upp en sida som inte är äkta? Vem försöker jag imponera på? Sen fortsatte det av bara farten, så jag rensade upp rejält och har nu tömt ena halvan av alkoven (bild 1 från det här inlägget). Några saker tog jag dock ut i lägenheten, så jag skulle tro att jag är över 100 nu. Imorgon ska jag räkna.

PS. Vindbyxorna är lagade med hjälp av en "nylonlaglapp". Det verkar som att det finns en mening med allt som händer... Få en liten knuff i rätt riktning kan göra mycket.

Inga kommentarer: