oktober 12, 2008

Nu börjar det krävas provokation

Jag tittade med viss hopplöshet på kategorilistan. 250 saker, första milstolpen är nådd, men det är ju ändå alldeles för mycket. Varenda pryl tycks ropa "behåll mig!", "vi har ju haft så roligt tillsammans", "jag är så användbar", osv. Men idag fick jag hjälp av min kära vän Miriam, som med uppmuntran och en hel del provokation lyckades få mig att bli av med 5-6 saker i nästan varje kategori. Tack!!
  • Böcker/pärmar: Gamla papper, en pärm, vispopböcker, en bok.
  • Köksprylar: Plastburkar, sushitallrik, ätpinnar, kniv, tång, underlägg, salt/pepparkar
  • Möbler: Ett bord, en blomma.
  • Hygien: Diskborste, hårvax, ögonkräm,
  • Innekläder: Tröja, träningsbyxor, t-shirts
  • Utekläder: Blazer, skor, reflexväst, paraply
  • Teknik: Miniräknare, CD-skivor
  • Övrigt: Sittunderlag
Adjöss och tack för användbarheten

Det krävdes en del som sagt, men återigen infinner sig samma känsla som förut, att jag knappt känner att sakerna någonsin funnits. Faktiskt har jag inte grämt mig en enda gång pga saknad av någon pryl (ta i trä). Resan fortsätter mot 200, nästa milstolpe...!

Inga kommentarer: