oktober 09, 2008

Förråds-utrensning

Vilken bra utrensardag det här har varit! Fick några saker sålda på blocket, men det bästa idag var att jag gick ner i förrådet och rensade ut alla gamla kartonger som bara låg där nere som en stor mental blockering. Förutom kartonger som gick direkt till återvinningen var det en del fulla flyttkartonger där nere, men jag ställde dem alla på en speciell plats och svor att inte öppna dem förrän jag flyttar, då ska innehållet skänkas bort på ett eller annat sätt. Jag har ju inte öppnat de där kartongerna på månader, varför skulle jag då göra det nu? Bli nostalgisk över massa saker som jag aldrig skulle tänkt på annars, nej tack!

Ett rent förråd renade sinnet. Som jag sa igår så var det magasinering av "kanske"-saker som gällde. Nu har jag tre flyttkartonger framför mig, som jag strax ska fylla med prylar. Trots att jag vet att de finns kvar så är det svårt. Kanske för att jag vet att de hamnar i princip i samma kategori som de övriga kartongerna i förrådet... lär knappast öppnas mer, men nu med skillnaden att det är riktigt bra saker i dem.

Är en tidsfrist en bra idé? Om jag inte behövt något i en kartong på x dagar så skänks den bort. Kan bli svårt med säsongs-prylar dock... Några idéer?

Inga kommentarer: