oktober 16, 2008

Släppa taget

Var hos brorsan ikväll och såg VH1 Storytellers med Alanis Morissette. Vilken insiktsfull människa hon är. Hon pratar mycket om att söka inom sig efter svar, göra avslut med situationer i sitt liv, och att släppa taget. Här är ett utdrag ur hennes låt "Thank U":
The moment I let go of it was
The moment I got more than I could handle
The moment I jumped off of it was
The moment I touched down
På sätt och vis börjar jag känna så, nu när jag ser tillbaks på månaden med det här projektet. Jag har släppt taget om hundratals saker, inklusive mitt jobb, "trygghet", klädstil, köpvanor, ja nästan allt jag tidigare har varit. Kämpat med känslor, fått insikter, och faktiskt har något förändrats inom mig. Jag känner mig lycklig. Saker, människor, pengar har inte lika stor makt över mig längre. Jag oroar mig inte över morgondagen. På något sätt är det som att jag börjar känna mig själv.

En känsla av att dra vidare börjar formas inom mig, för jag känner fortfarande samhällets dragningskraft. Jag vet inte var, eller när, men jag vet att det kommer att ordna sig till det bästa.

Vad jag önskar att alla kunde känna samma sak, samma känsla av hur bra ordnat allt är, verkligen hur bättre allt blir när man släpper taget om alla rädslor, blockeringar och... saker!

(PS. Se Bruce Springsteen på Storytellers också, minst lika bra!)

1 kommentar:

antaryaminna sa...

Tack för inspirationen!! :)
Jag ska inte säga vad allting påminner om, det är gammalt. Men jag känner resonans med den frihet du beskriver! Jag känner bara för att rensa mer Andreas! hihi.